vadvillvincent.blogg.se

Välkommen hem

Blåfågel.

Publicerad 2017-04-15 18:08:00 i Allmänt,

15 april 2017, 17:52.
 
det bor en fågel
i mitt bröst
och den har
blå fjädrar
en blå fågel
en blåfågel
nästan som
en påfågel
 
det bor en fågel
i mitt bröst
och jag är tillbaka
i staden där jag föddes
och sitter i ett 
rum
i en säng
och det snöar ute 
och fågeln sjunger
om vemod
och ormar slingrar sig
genom mina förtöjda 
ådror
och om jag inte
kommer hem 
den här gången
vet jag inte vad
det kommer bli av mig
 
vad kommer det
bli av mig
vad ska jag bli
när jag är stor
vad har du för
drömmar 
vincent
har du inga drömmar
vincent
vad vill du göra sen
finns det inget
du vill göra
finns det inget
du kan tänka dig
att jobba med
finns det inget
verkligen inget
du vill göra
vad ska du göra
vad ska du bli
vem är du egentligen
vad är du för en
en konstig en
varför flyttade du
hem
varför gör du inget
med ditt liv
varför hoppade du av
skolan
varför slutade du med
hockey
du som var
så bra
varför skrev du inte
din uppsats
du som är så smart
varför
vincent
varför vincent
svara oss
varför
vi måste veta
varför
det är väldigt viktigt
för oss
att veta varför
det är väldigt viktigt
för oss att du
blir nåt
ditt liv är
väldigt viktigt
för oss
vi bryr oss bara
vi vill ju bara
att det ska gå bra
för dig
vincent
vincent
åh vincent
ge oss några svar
släck våran törst
mätta våran hunger
varför är du så tyst
varför är du
så blyg
varför säger du inget
varför gör du inget
vad gör du om dagarna
egentligen
ska du bara gå och
släpa fötterna efter dig
hela sommaren
du som är så
som är så
som är så
som är så
 
som är så vad?
jag kanske bara
vill vara jag
jag kanske bara
vill vila ett tag
jag kanske bara
vill ta en dag
i taget
vila lita
innan jag tar
nya tag
jag kanske bara
vill få leva
idag
och låta det ta
ett tag
lite tid
jag kanske inte vill
ge för tidiga
svar
jag kanske gillar
mina frågor
jag kanske inte behöver
veta allting
just nu
just nu kanske jag bara
vill vara jag
ett tag
just idag
det snöar idag
och jag är 
jag
och imorgon är
en ny dag
men idag
idag idag
idag
det snöar idag
 
har ni inte sett
hur det snöar
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The Vince

Hopplös poet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela