vadvillvincent.blogg.se

Välkommen hem

När det ljusnar.

Publicerad 2017-06-06 04:30:00 i Allmänt,

6 juni 2017, 03:46.
 
 
Jag minns att livet kändes så nära. Jag minns att tiden kändes oändlig. Jag minns att jag trodde att livet skulle vara för evigt. Jag minns att allting kändes så viktigt. Jag minns att jag slukades av ett svart hål. Jag minns att jag tyckte det var så roligt att spela fotboll. Minns hur kul det var att åka skateboard. Spela datorspel.
 
Vad hände med våra liv? Vad blev det av våra liv? Vad hände med nöjet? Vad gör jag nu för tiden som bara är kul? För sin egen skull?
 
Jag läser böcker för att må bra, går ut i solen för att må bra, springer för att det är nyttigt, äter ingefära för att det är gott, men mest för att det ska vara nyttigt. Jag vill gå och lägga mig i tid för att det är bra för mig, men aldrig för att jag vill.
 
Jag mediterar och går i naturen för att det är bra, för att jag ska må bra, för att det ska ta mig nånstans. 
 
Men vart? Vad hände med nöjet? Med allt som bara var kul? Att sparka boll? Åka skateboard? Spela cs? Tramsa runt.
 
Det ljusnar ute och jag är inte trött det minsta. Jag saknar när jag alltid hade nåt kul att göra så fort jag fick en stund över, en dag över. Spela boll eller lana eller vattenkrig. Vad hände med allt det? Nu sitter jag i sängen och håller om mig själv när tårarna rinner ner för kinderna som vårens första smältvatten. Jag går ut i naturen och tittar mot träden och försöker hitta nåt, kanske mitt barnasinne.
 
Jag andas ut och in och känner min kropp och försöker sakta mjukna upp alla hårda år som sitter i mig som förstelnade årsringar i en trädstam. Jag försöker hitta tillbaka till nåt, försöker hitta hem. Men allt för ofta känns det bara som jobb. Ett värdefullt och givande jobb men inte speciellt kul! Inte som det brukade vara kul. Kul för sin egen skull, för att det var kul. Utan någon mening, utan att jag förväntade mig nåt, utan att jag väntade på nåt.
 
Jag saknar ett leka och tramsa. Allting har blivit så allvarligt. Jag tar allting så allvarligt. Allting känns så allvarligt, allting blev så allvarligt. Det roliga försvann. Nu är du vuxen, dags att bli vuxen, nu är det på allvar! Vad hände med långa sommarkvällar som rann samman med oändligheten. Vad hände med smutsiga fötter och en utmattad lycklig kropp.
 
Nu är det bara monotont springande runt sjön för att det är bra med träning. Allt ska vara bra och nyttigt, allt ska leda nånstans. Men allt leder till leda. Jag saknar att ha kul. Jag kan inte ens spela fotboll längre utan att få prestationsångest. Jag saknar att skejta dagarna igenom och äta slaskig vesuvio i solen. Jag saknar att alltid veta vad jag ville göra när det fanns tid över. Inte tänka så mycket på morgondagen och vad det ska leda till, bara ha lite kul en sommardag, en vinterdag. 
 
Spela lite cs, dricka lite energidryck. Prata med nån random tjej på msn.
 
Vad hände med allt det roliga? Inga fler anonyma möten på konstiga forum. Nu har alla en noga utmejslad profil med en lång lista över jobb och skolor, diplom och bemärkelser. Allting är så polerat och allvarligt. 
 
Vad blev det av våra liv? Nu för tiden mår alla dåligt och letar efter nåt annat. Alla har en diagnos och går i terapi, kämpar med nåt, kämpar i sina gråa liv, tappade på färg. Färgglada hjärtan som längtar efter en färgglad tillvaro. En sprudlande fest.
 
Jag gör ingenting längre som bara är kul, nästan ingenting. Jag vaknar och yogar för att det är bra och skönt, men speciellt kul är det inte. Sen äter jag frukost och läser nåt för att lära mig och utvecklas. Sen mediterar jag, går ut och sätter mig i solen för att det är bra, för att få lite D-vitamin, så jag kan bli lycklig och brun. Spelar gitarr för att bli duktig och för att få beröm, men sällan bara för att det är kul.
 
Och när jag spelar Minecraft med mina kompisar får jag dåligt samvete och tänker att jag slänger bort mitt liv, att jag borde göra nåt vettigt! Nåt produktivt! NÅT RIKTIGT! För jag kommer ju ingenstans annars. Måste komma någonstans, bli nåt, förverkliga mig själv. Varför sitter jag bara här på mitt rum och GÖR INGENTING. Men det är ju inte kul, det är inte kul att göra allt bara för att man måste.
 
Diska för att vara en god son, städa för att vara snäll. Laga mat för att inte vara en latmask. Skaffa jobb för att inte anses som dålig. Träna upp min kropp för att inte bli sedd som ful. Sluta snusa för att inte bli sedd som slarvig. Bli lycklig för att kunna visa upp min lycka.
 
Men vad vill jag göra? Vad är kul? Jag vet inte längre vad som är kul. Jag vill ju bara ha roligt igen. Jag vill ju leva för att det är ett nöje. Inte för att det är ett måste, för att jag måste och borde. Vad hände med våra liv? Vad gjorde vi av oss själva? Varför blev det så här?
 
Ingenting är kul längre. Allting är bara prestation och konstiga spel. Jag är så trött på att försöka vara nån jag inte är. Jag är så trött på att försöka och göra mig till. Jag är så trött på att spela lugn, eller konsekvent, eller nåt, jag vet inte. Skriva facebook-kommentarer och göra en smiley för att framstå som sympatisk. Fundera på att ge ut min bok för att "göra nåt med mitt liv". 
 
Men det är ju inte speciellt kul. 
 
Jag tror jag ska sluta försöka må bra nu och bara ha kul hela sommaren. Missköta mig och vara dum. Stanna uppe för länge och äta onyttig mat. Tramsa och inte göra ett skit. Bara skratta och gråta och springa omkring. Plaska i vattnet, skratta när folk frågar vad jag ska göra sen. Säga att jag vet inte, det får väl bli då. Jag tror jag ska sluta försöka, jag tror jag är för hård mot mig själv.
 
Det är ju inte kul! Det är ju inte kul ändå. Och tiden bara går och sommaren är här och vad ska vi göra med sommaren? Jag vill nog bara sluta försöka, jag vill inte sköta mig och ta ansvar, jobba med mig själv. Jag har jobbat så det räcker! Jag har slitit som ett djur i över 10 år. Mått så dåligt och kämpat på, alla dessa terapisamtal, alla långa stunder med mig själv. Alla medvetna andetag, alla spirituella böcker. 
 
Alla träningspass! Alla nyttiga soppor. Jag kanske bara vill dygna och dricka energidryck och bygga häftiga hus i Minecraft! Herregud jag kan väl inte gå runt hela livet och försöka sluta snusa och sen ha dåligt samvete när jag snusar ändå. Hela mitt liv kan ju inte gå ut på att försöka bli nån annan än den jag är just nu. Vad är det som är så fel med just nu? Varför måste jag förändra nåt? Jag har ju redan förändrat precis allt!
 
Jag har ju redan varit nere i helvetet och vänt. Vad är det jag ska försöka med nu? Vad är det som är så viktigt nu då? Vad är detta "liv" som alla pratar om? Vad är det jag ska göra med detta "liv"? Skaffa dig ett liv! Gör nåt med ditt liv! Men vad? Vad är det jag ska göra?
 
Jag vill ju bara ha kul! Jag vill ju bara att det ska vara kul igen. Jag vill inte hålla på med det här mer. Jag är så trött på att jobba med mig själv, vara ordentlig och nyttig och sund. Jävla gluten hit och dit, vitaminer och trams. Feng Shui och jag vet inte vad, inreda rummet med mörka träslag för att bygga ett fundament av lugn i det övriga livet.
 
Fyfan vad trist! Vilket jävla liv.
 
Nåt bättre måste det ju finnas.
 
Jag tror bara jag vill lana och vara trött och spela dator och bada lite i sjön. Jag tror jag vill äta pizza och dricka cola och titta för mycket på serier. Jag tror jag vill ha sommarlov nu. Allt det här är ju så allvarligt och trist. Mitt liv är en jävla torrboll. 
 
Jag har glömt hur man har kul. Jag har stängt in mig själv i konstiga regler. Min värld har blivit så liten. Jag är så trött på att hålla ordning, på att diska direkt efter jag ätit. På att alltid vika ihop kläderna och vara ordentlig. Vafan spelar det för roll ärligt talat? Hur kul är det?
 
Inte kul alls!
 
Inte kul alls.
 
Det är inte kul alls.
 
Jag ska bli ett barn igen. Oresonlig och tramsig. Som en frökuse. Eller nåt. Jag vet inte. Varför skriva en massa fina texter hela tiden? Säga något viktigt och hålla på. AAAAAAAAAHHHHHH
 
MMMMMM aaahH ASA SA Sda WOOOHOHOHOHOHOHO OKFSKAKSDAKFKA KAGKJA JDJAG JAJA
 
hahahahahahahah
 
;::D: D:D: D: D: :D :D D:D :D:D D:D :DD :D: D::
 
mY NAMeee A JEFF!!!!
 
mlg gaming
f
 
 
fööröööör eenn
 
för den ärr kul
 
för den är kul
 
väx upp
 
 väx ner
 
nnnNnuuUUU äre lan och gejmING !!!
 
:D :D :D: D: :D:D:::::: DDDD DDD:::DD::D:DD:D:D:D:D:D:D:
 

;D; DDD;;    ;D ;D D; D; D; D; D; D;D;;D;D;D;D;D.  ; D;D. ;D ; D.   ;D
 
mlg
 
totes mlg
epma
äkta kul
 
för den är kul
 
hahahahahahahahahaha
 
 
WOOSOSOSOOSOSOSOSOSOWOOOOSH 
 
 
mmmmMYY nAME AA JEFFFF
 
 
MMASJ M 

 
MLG ;D;DD;;D 
 
:D: D: D: D: D: D:D : :D: D: D:D: D: D:D: :D: D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:ääs
 
 
måste somna nu så jag kan komma upp i tid och vända dygnet rätt!!!
 
måste somna nu så jag inte äre trött imon för åd kanske jag blir trött på en dålig tid!!!
 
måste äta så jag nte är hungrig sen för jag måste äta nu för jag ska psrinag vid tre
 
aaah okej
 
smart där
 
kul liv vincent
 
bra jobbat
äktak ul är du
 
mmm
 
;D ;D D; ;D;D D;
 
för den är vuxen
 
för den är ett tråkigt liv
 
för den tycker det är viktigt
 
för den har hört det
 
för den är vuxen nu
 
för den har kostym och många ansvar
 
för den har räkningar och papper att sätta in i en pärm
 
för den är ordnignssam och arbetsför och tänkker på framtiden och sparar till sin pension
 
för den tänker på bolån och ränta och har ett stort ego
 
för den vill bli bekräftad av en galen värld som är sämst eu
 
för den är vuxen nu för det är dags att vara vuxen nu tydligen
 
för den är kul för den orkar inte
 
för den spenderar 50 år med att arbeta med sig själv för Att sen kunna dö precis som alla andra ändå
 
för den är ett värdefullt liv
 
för den glömde bort Hur man har kul för den är jag 
 
för åren bara går och allt blev så konstigt och dumt
 
för den är allvarlig och tycker saker är viktiga
 
för den vill ha fina skjortor och tjäna mycket pengar och äta dyra rätter utomhus under ett stort parasolllll
 
för den heter johannes och har en flickvän som den bor i en lägenhet med och ska snart ha barn för den är vuxen
 
för den har inte kul
 
för den tar bilder på soluppgången och njuter av livet genom andra för den är värd och konstig
 
för den är socialt kompetent och säger alltid dom rätta sakerna och har alltid tvättade strumpor för den är vuxen
 
för den handlar ekologisk mat och tänker på miljön och har keps bara för den är mode
 
för den är kul
 
för den är inte kul egentligen
 
för den är kul
 
 (om du känner dig träffad känn dig träffad see if I care!!!)
 
::D:D:D ;; D; D
 
:D :D :D :D :D :D D:D: D :D D:D :
 
kul

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The Vince

Hopplös poet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela