vadvillvincent.blogg.se

Välkommen hem

Vilken härlig dag.

Publicerad 2017-06-28 02:09:00 i Allmänt,

28 juni 2017.
 
 
Jag vet inte du. Det kanske inte är så viktigt ändå. Jag kanske inte är så säker på vad jag vill. Jag kanske bara vill ändra mig hela tiden och vakna upp som nån ny.
 
Jag kanske hade fel? Jag kanske är nån annan imorgon. Jag kanske visst vill dricka alkohol, eller så kanske jag inte alls vill göra det. Jag kanske inte vill ge ut nån bok. Jag kanske vill ha ett vanligt jobb och skaffa en lägenhet med en dyr soffa i?
 
Jag vet inte. Jag kanske är trött på att försöka vara mig själv hela tiden. Jag kanske vill vara nån annan idag? Jag kanske har ändrat mig, jag kanske inte alls vill. Jag kanske har fel?
 
Alla är dumma i huvudet! Ingen förstår! Jag måste stå upp för mig själv mer! Eller inte. Eller så kanske jag trivs med att skratta bort allt. Det är ju kul ibland?
 
Jag kanske har fel, jag kanske har ändrat mig.
 
Jag vet väl inte vad jag vill. Jag vet inte vilken text jag ska skicka in. Den snälla eller den lugna eller den sorgliga? Jag kanske inte vill skicka in någon text alls. Jag kanske inte vill prata om mig själv. Jag kanske vill vara arg eller bara sluta prata överhuvudtaget.
 
Kanske vill äta kött hela tiden och röka cigaretter? Kanske vill gå ut och lägga mig i skogen och bli blöt och sen skylla allt på nån annan. Kanske vill jag det.
 
Kanske inte alls tycker om den här musiken, den kanske är töntig och dålig. Kanske inte alls vet vad som är sant och inte. Kanske inte vill bestämma mig om allt. Eller så kanske jag vill det och sen hålla fast i det för alltid.
 
Eller sen ändra mig och säga nåt annat. Kanske hatar dig, eller så kanske du är lite kul ibland. Jag vet inte?
 
Kanske vill känna mig barnslig och dålig och sen känna mig som nåt annat. Kanske vill ta det lugnt och sen inte ta det lugnt. Kanske inte vill ha med mig gårdagens svar som en för tung ryggsäck. På ryggen du.
 
Jag vet inte du.
 
(:
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The Vince

Hopplös poet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela